Niet tevreden? Bespreek het ons.
Bent u niet tevreden over onze zorg en heeft u een klacht? Bespreek dit dan eerst met ons, zodat we er van kunnen leren. U kunt uw klacht kenbaar maken via ons klachtenformulier. Dat kan digitaal door het klachtenformulier hier online in te vullen en te versturen. Het is ook mogelijk om een klachtenformulier bij de assistente af te halen en bij haar ingevuld weer in te leveren.
Huisarts Nods neemt naar aanleiding van het ingevulde klachtenformulier contact met u op. Zij streeft ernaar om uw klacht binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.
Vindt u dit lastig om met de praktijk contact op te nemen of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Hij of zij kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
De folder vindt u als u hier klikt. Meer informatie op www.skge.nl.